Rozhovor: Prodej antivirů je obchod s důvěrou

Jaroslav FabiánPublikováno
Jaroslav Fabián

úterý, 1. ledna 2019, 19:30 Bývalé Československo bylo svého času světovou velmocí v produkci antivirů. Vznikly v něm tři velké globální firmy, z nichž jedna po rozdělení federace zůstala na Slovensku. ESET poté několik let takřka vymizel z českého trhu, aby se na něj vrátil po roce 2000. O znovuzavádění značky a úskalích propagace něčeho tak nehmatatelného, jako je antivir, jsme mluvili s marketingovým ředitelem české pobočky ESETu Jaroslavem Fabiánem, který v ESETu působí již čtrnáctým rokem.

Výňatek z rozhovoru…

Najdete si mezi tím vším čas i na nějaké jiné aktivity než marketingovou podporu ESETu? Jsem známý tím, že jsem takový věčný student. Až jsem tím občas protivný. V zásadě od mých osmnácti let, kdy mne poprvé oficiální školní systém vyhodil na pracovní trh, jsem se nepřestal učit. Vysokou školu jsem dále absolvoval při práci, protože jsem se nechtěl zdržovat. Mým hlavním heslem je „není čas ztrácet čas“ a vrhl jsem se na kariéru. Jinak jsem sobě a možná lidem kolem mě zachránit život tím, že jsem propadl kouzlu koučinku. Před šesti lety jsem absolvoval certifikaci brain-based koučinku a pochopil jsem, že každý mozek je jiný. Pomohlo mi to zjistit, že druzí lidé mohou vidět věci jinak než já, takže jsem se naučil je lépe respektovat. Zaujalo mě to natolik, že jsem u toho zůstal a koučink se stal mojí druhou profesí. Složil jsem zkoušky u mezinárodní federace koučů ICF, jejichž jsem se stal členem a působím rovněž jako lektor a mentor ve skupině certifikovaných koučů Vím, co chci. Tyto dovednosti však využívám rovněž v ESETu pro rozvoj kolegů, kteří o to projevili zájem.

Jak to ovlivnilo vaše kolegy? V minulosti jsem bojoval s tím, že jsem věděl, co chci, ale druzí to se mnou mnohdy nesdíleli. Když jsem měl privilegium dělat někomu šéfa, bylo dost těžké pro mě pracovat, protože jsem byl poměrně sveřepý a tvrdý. Pokud někdo viděl věci jinak než já, měl to se mnou těžké. Nebál bych se své chování v minulosti označit za diktátorské manýry. Vždycky jsem si myslel, že to je chyba těch druhých, že nechápou, co chci, než jsem našel dostatek pokory a zjistil jsem, že chyba je ve mně. Kouzlo koučinku mi pomohlo víc důvěřovat lidem kolem sebe a jejich schopnostem, pomáhat jim v realizaci toho, čeho chtějí dosáhnout, efektivní cestou. Sdílet místo rozkazovat, delegovat pravomoci a odpovědnost místo štěkat úkoly a rýpat se v detailech exekuce. Zjednodušeně řečeno, protože každý mozek je jiný a nemůže otrocky používat moje přemýšlení, musíme sladit svá očekávání. Troufnu si říci, že nyní je mojí radostí to, když úspěšné projekty řídí lidé kolem mne a já jsem jim maximálně nápomocen. umím se radovat z jejich úspěchu a všímám si, jak rychle získávají zkušenosti. To mne baví víc a víc a je to hlavním motorem každý den přijít do kanceláře a potkat je.

Co dalšího vás zajímá? Baví mě sdílet své znalosti a zkušenosti s mladšími marketéry na neformálních setkáních a workshopech. Za ESET jsme dokonce přednášeli na střední škole, odkud mám úžasný zážitek, kdy za námi po dvoudenní spolupráci přišel jeden ze studentů a řekl, že už chtěl studium zabalit, ale díky tomu, že jsme mu ukázali, jak marketing funguje v praxi, se rozhodl jít na univerzitu a studovat ho. To jsou takové malé drobnosti, které mi dělají radost.

Najdete mezi nimi i nějaké nemarketingové drobnosti? Objevil jsem kouzlo improvizace, která učí lidi to, že nemůžou mít všechno pod kontrolou a jsou líp připravení na neočekávané. Takže ať už sám, nebo i se svými dětmi, chodím na kurzy improvizace a moc se tím bavím.

Zdroj: https://www.drbna.cz/rozhovory/3952-prodej-antiviru-je-obchod-s-duverou-rika-marketingovy-sef-ceske-pobocky-esetu.html?utm_source=copy&utm_source=copy

Mohlo bys vás také zajímat
neurokoučink

Neurověda, která pomáhá

Neurověda, jako disciplína zmapovala, jak mozek reaguje na určité podněty a co ovlivňuje jednotlivé pochody. Vědci zjistili, že lidé jednají pod vlivem zažitých konceptů, které je v různých situacích svazují. V…
Zjistěte více